1- این روزها که همه دنبال یه لقمه نون هستند، هواسمون به افرادی باشه که در پی حلالش اند.

میدونم که توی زندگیت همیشه برند خریدی و لاکچری زندگی کردی، اما بی تفاوت از کنار دستفروش ها رد نشیم. یه باتری، یه جوراب یا یه شاخه گل که این حرفهارو نداره. نترس پول مفت نیس، خدا جوابت رو میده. در عوضش جلوی حرام رفتن یکی رو گرفتی... خودت و عملت رو دست کم نگیر... موج اعمال ما خیلی وسیع تر و عمیق تر از حدی هستش که فکرش رو بکنی.

دمت پیشاپیش گرم. 🌺

یاعلی




2- فیلم هفته : لاک_قرمز

این فیلم که به تازگی وارد سینمای خانگی شده است، آنطور که باید نتوانست در زمان اکران فروش داشته باشد. بسیاری معتقدند که دلیل فروش کم (در مقایسه با کیفیت بالای آن) به تبلیغات نامناسب و تیزرهای ضعیف آن باز مبگردد. 

فیلم روایت دختری 16 ساله به اسم اکرم می باشد که پدری معتاد و نجار دارد. پدر او عروسک های چوبی می سازد و معتقد است که ارزش کالایی مثل عروسک بسیار بیشتر از صندلی و میز می باشد. زندگی سختی از لحاظ مالی داشته و اکرم یک خواهر 3 ساله و برادر 8 ساله دارد. با مرگ پدر، روایت زندگی اکرم آغاز شده و شکلی دیگر به خود میگیرد. یک عمو در تهران و یک خاله در اراک دارد که هیچ یک حس هم نوعی خاصی ندارند و دلیل ایم قضیه نیز بیشتر به وضع معیشتی بد آنها باز میگردد. 

کش و قوس های فراوان داستان ادامه داشته و مخاطب را با خود همراه می سازد. بهترین سکانس و حسن ختام فیلم در نقطه ای رخ می دهد که اکرم برای برامدن از پس هزینه های خواهر و برادر خود، به دستفروشی عروسک روی می آورد. عروسک های چوبی که با موی خود و لاک قرمز و همچنین لباس عروسی که مادرش برایش کنار گذاشته بود، مزین می شوند. اکرمی که فاصله تحصیل و ساختن زندگی خود در مقابل سختی های کنونی آن، به مرگ پدر وابسته بود.

این فیلم حاوی مضامین اجتماعی است و اگرچه در حد فیلمی مثل "ابد و یک روز" ظاهر نشده، اما نمیتوان به راحتی از کنار آن گذشت.




3- دل نوشته روان شناسیک از یک ایران دوست، چو ایران نباشد تن من مباد - دکتر محسن زندی 

هفته نامه امید جوان - شماره 1007

امیدجوان